Saturday, August 4, 2007

حبه عسيلى




احمد العسيلى
هو شخصيه مختلفه فى كل حاجه
يعنى هو مش مجرد مزيع او مقدم برنامج
انما وانت بتسمعه تحس انه عايز يقول حاجه من غير مط ولا رغى كتير
بيقصر ويجيب من الاخر
بصراحه وواقعيه
من اول مره اسمعه لما كان بيجى على نجوم اف ام
حسيت انا واحمد اخويا انه زاى ميكون صديق قديم لينا
معرفه من زمان
حد قريب مننا وخلاص
وكان نفسنا نشوفه جدا
ايميها كنا لسه مش دخلنا فى ركب التقدم وجبنا دش
بس اتصرفنا وشوفناه
الاول اتصدمت مش علشان شكله وحش ولا حاجه لابالعكس
انما علشان كنت متخيلها زاى ما هو بظبط
مش عارفه ليه هو ده الشكل اللى اتخيلته بيه
بعد كده لما قدم الموسم التانى من نفس البرنامج كان بقى عندنا دش
وبقت كل اجهزت الاستقبال متظبطه عليه
يعنى اللى فى المطبخ فاتح الراديوا واللى فى الانتريه فاتح الدش
فى الاول ماما استائت جدا من حبنا ليه انا واحمد اخويا
لكن بعد ما سمعته كام مره معنا
بقيت ساعات تيجى تسمعه معنا
لما البرنامج ده خلص زعلت انا واحمد اوى
وبقينى من وقت لتانى نعمل سيرش على النت على اخباره
لحد ما فورجت
وبقى يقدم برنامج على قناةotv
اسمه حبه عسيلى
احمد اخويا بقى رتب اجازته على البرنامج علشان يشوفه
يمكن تقولوا ان احنا مبلغين
لكن بجد لو حد شافه هيحس اد ايه الراجل ده قريب
تحس انه مصرى بجد
زاى اى حد ممكن تقابله فى المواصلات وانت رايح الشغل
وتلاقيه بيتكل فى مواضيع بجديه
من غير زعيق وشخط ونطر
وكله كوم وعشقه لجاهين كوم
لانى من هواة جاهين اتفقنا على طول
وكمان انا بحب المطرب وجيه عزيز ولقيته هو كمان عرفه
رغم انى بجد مش اعرف احمد العسيلى بشكل مباشر اللى انى بجد بقدره جدا
على فكره معاد البرنامج بتاعه يوم الاربعاء الساعه 8 مساء على
otv

6 comments:

خيرالدين said...

كنت باتخنق من صوته جدا واقول انه مجرد موضه بتعجب ناس كمتير زى اسامه منير مثلا
لكن فى otvفكرة انه يعمل ستوديو فى الشارع

وانه يصور وسط الديكور الغريب ده

واخر حلقه شفتها عن السينما المصريه كانت جميله جدا وصريحه قوى

أمــانــى said...

تصدقى يا وسام اول مرة اشوفه لانى مش بأسمع تليفزيون خااااااالص
يبقى خلينى اشوفك اونلاين علشان ليكى وحشة يا قمر

حدوته مصرية said...

فعلا احمد واحد حقيقي جدا مش مجرد مذيع بيقول كلام وعشان كده هو يتحب و يستاهل
و انا طبعا بحبه جدا

Unknown said...

زهرة
أنا معاكم في كل إلي بتقلوه وعسيلي فعلا مزيع جامد جدا

حمامة said...

يابنتى انا زيك بالظبببببببط
يااااااه من ايام زمان بقى ايام ما كنت بسمع اغانى ونجوم اف ام
كنت بحبه جدا وبعدين كنت بستناه على مزيكا وبحاول مفوتش ولا حلقة
وبعدين من قريب عرفت انه بيقدم برنامج حبه عسيلى بس للأسف مش بتفرج عليه بأنتظام لظروف سفرى بس بجد الانسان ده محترم تحس انه بجد انسااااااان بنى ادم يعنى
مع ان النهارده الأتنين بس فتحت التلفزيون من شوية لقيته وكانت حلقة لذيذة جداً بعدها قررت اعمل سيرش عليه ولقيت المدونة دى :)
سبحان الله
بجد الواحد بيستفاد منه وبيخلينى نكتشف جوانا قيم ونفتش على حاجات مش شيفنها فينا
بجد تسلم ايدك واحييكى تحية من القلب :)

أنت عارفنى وأنا عارفك said...

حبة عسيلى كان فى الأول برنامج ظريف وحلو بتعليقه على الجرايد والفقرة المرورية أنما لما وسع حكاية عسيلى فى الشارع والأسئلة السخيفة بقى ممل ودمه تقيل