Friday, August 24, 2007

سلملى يا عاشق




سلملى يا عاشق على الهوى ولا هتنسانى

هو اللى ضيعنا سوى واحبه ليه تانى

سلملى يا عاشق على الهوى ولا هتنسانى

انا عمرى كان ضحك وغنى هو اللى اسانى

بس الجروح بتروح والقلب لو مجروح هيحن من تانى

انا جرحى مش حزن وبكى انا جرحى شئ تانى

سلملى عاشق على الهوى ولا هتنسانى

ليه بتلمونى هو انا اخترت الغياب

ده انا اللى صابرعلى الضنى وهو اللى غاب

اللى فرح هو

واللى جرح هو

هو اللى فاتنى لدمعتى والقلب النار جوه

سلملى عاشق على الهوى ولا هتنسانى

انا كنت فاكره من سنه هو اللى نسانى

هو اللى ضيعنا سوى واحبه ليه تانى

سلملى يا عاشق على الهوى ولا هتنسانى

الحب للى يصون

والهجر للى يخون

والذكرى خليها

لما الجراح تبتسم يمكن اغنيها

والقلب

القلب بكره يشوف بعده حبيب تانى

سلملى يا عاشق على الهوى ولا هتنسانى

*********************

يشدو بها وجيه عزيز ولا يحضرنى اسم الشاعر

3 comments:

خيرالدين said...

ممكن يكون على سلامه

أمــانــى said...

مالك يا قمر
مع الســلامة اللى يمشى مع الســلامة
اللى باعك بيعه واكسب فيه كمان
:D

weswes said...

e7na
شكرا لمرورك
وعن الكاتب تقريبا هو محمد ناصر
**************
امانى حبيبتى
والله انا نظريتى زايك كده بالظبط
اسعدنى مرورك