Saturday, November 3, 2007

4 نوفمبر




اممممممممم4 نوفمبر من كل عام

عيد الحب فى القطر المصرى

وما اعرف ليه اختاروا اليوم ده بذات

وصادف انى اتولد فى اليوم ده بذات

والنهارده بذات هتم 23 سنه بالكمال والتمام

وانا صغيره فضلت حبه كبيره جدا مش اعرف الاتفاق اللى بينى وبين عيد الحب

حتى ما كنت اعرف عيد ميلادى لحد تالته ابتدائى

كنت حفظاه بس بنساه

لان مش من عادة العيله يعنى الاتزام بالاحتفال بيه بشكل كبير هو وظروفه يعنى

انا فاكره اول يوم اتسئل فيه عن يوم ميلادى

كنت فى الباص بتاع المدرسه وانا راجعه البيت

وانتيمتى" سمر "بتقولى

وسام انتى عيد ميلادك امتى

وانا بفتح كتاب الانشطه بتاع تالته ابتدائى علشان اشوف الواجب اللى عليا النهارده

جوبتها بلا اهتمام 4 /11

تنحت شويه سمر وقالتى ده يبقى النهارده يا بنتى

والتناحه اتنقلت ليا بالتدريج

ينهار ده انا كتبت التاريخ النهارده فى الكراريس يجى ميت مره

ولا اخدت بالى

:)

استعجلت اروح البيت اوووووى علشان اقول لماما الاكتشاف الخارق

واول ما ماما فتحتلى الباب

انفجرت فيها

الحقى يا ماما مش النهارده عيد ميلادى

وكأن الست مش هى اللى ولدتنى واكيد حافظه اليوم يعنى

لقتها بتبتسملى كده يا عينى

وكانها بتقولى هو انتى هبله يا حبيبتى ولا حاجه

بس ماما ديما كانت بتقدر مشاعرى الطفوليه دى

ولحد دلوقتى يعنى

:)

المهم

ده كان اول مره اكتشف انى ليا عيد ميلاد

اكتشافى التانى بقى انه موافق عيد الحب ده جه متاخر

وبرضوا صحبتى اللى قالتلى

اصلى بصراحه كان الموضوع مش من اهتماماتى الكبرى يعنى

وطبعا برضوا اول ما عرفت جريت على ماما ابلغها الاكتشاف

واللى حصل فى المره الاولى حصل فى التانيه

:)

امممممممممممم

الاحتفال بيه بقى غالبا بيبقى يا اما تورته وعمتى الحبيه تيجى وكده

يا امى ماما تعملى كل الاكل اللى انا بحبه

وصحابى يقرفونى تليفونات وكده

ده غير انى لما دخلت الجامعه اكتشفت ان اليوم ده حيوى اوى عند الجامعين

الصراحه الجامعه كلها بيكسوها اللون الاحمر للورود

:)

اما انا فببقى محتاره هو انا ممكن اعمل ايه يعنى فى مثل هذا اليوم

امممممممممممممممممممممممم

بفضل افكر وافكر وافكر

لحد اليوم ما يضيع ومش اعمل فيه حاجه غير انى افكر

فى اللى راح واللى هيكون وفى السنه الجديده اللى هتنضاف لكشكول عمرى

اوووووووووووف يا هاى العمر شو بدى اعمل فيك

ربنا يقدرنى واقدر استثمرك باحسن شكل

وفى كلمه عايزه اقوله للسنه اللى فاتت

انا بجد كنت سعيده بيكى

وبجد بعتذر ليكى اوى لو انا فى يوم عشته مش بالشكل المطلوب

يا ايام سمحنى لو مش اديتك حقك

وقولت اهى ايام وبتعدى

يا سنه يا جديده هحب ايامك من قبل ما عشها

وهتمنى انى اكون الانسانه اللى تستحقك

وسام

كل سنه وانتى طيبه

4 comments:

اميرة هشام said...

كل سنة وانتي طيبة ياجميلة

وعقبال يارب مليون لحظة سعيدة تعدي عليكي ياحبيبتي

مدونتك جميلة اوي اوي اوي

عمر أفندى و أبووه said...

كل سنة و انتى طيبة و بصحة و سعادة و هنا و فرح و تدوين

عمر أفندى و أبووه said...

بيـــــــروت
بلد المقرارات على رأى سعيد صالح و رأى كل اللى كان بيعرف انى مسافر بيروت فى رحلة عمل لمدة اربع ايام عقب عيد الفطر مباشرة ضمن اجازة مصر الماضية...كل الناس اول ما يخطر ببالها عن بيروت هية المقررات...المقرر من دول تقوله تعال يا مقرر يجى علطول ...انتا حتى موش محتاج تقوله تعالى ...انتا تعمل ايديك كده هتلاقى المقرر شبك علطول ...

إقرأ تفاصيل الرحلة على
www.omarafandy.com

A said...

كل سنة وإنت طيبة وبخير يا ست الكل :))

الغلس :p