Thursday, October 25, 2007

والتقينا اخيرا

طب هو انا ممكن اقول ايه
اصل فى كذا حاجه عايزه اقولها عن كونى حضرت الامسيه الشعريه امبارح
بتاعت تضامن مع حرية الصحافه فى نقابة الصحفيثين
اهم حاجه فى الامسيه انى شوفت ناس ما كنت اتوقع انى اقابلهم فى حياتى
مش لكونى مش مهتمه بالموضوع
لكن لكون فرصة انى اجتمع بيهم بعيده كل البعد وتكاد تكون مضحكه
فانا لم اعتاد ابدا على الذهاب الى الامسيات الشعريه
او اى امسيات على الاطلاق
طبعا كنت بشوفها لو اتذاعة على التلفزيون
هو الصراحه من ساعت ما بدئت تدوين
وانا حصل طفره فى حياتى
مش حصلت وانا فى الجامعه اللى كنت بعتبرها مرحله منتهى التغيرات
امممممممممممممم
اقول الشخصيات اللى شوفتهم هناك من الشعراء والكتاب
الخال عبد الرحمن الابنودى

الاستاذ محمد عبد القدوس
بلال فضل

الشاعر احمد بخيت
الشاعره ايمان بكرى

والاستاذ وائل الابراشى
الشيخ

كانوا كلهم رائعين
لكنى لم اذكر بينهم الاكثر اهميه بنسبه لى
الاستاذ ابراهيم عيسى

اول ما وقع نظرى عليه كنت فى منتهى السعاده
انى هقدر اكلمه اخيرا واقوله هو اد ايه مأثر فيا جدا
فانا شديدة الاعجاب بما يخطه قلم هذا الرجل
طبعا قابلت رفقاء الدرب التدوينى
هند و خديجه مالك حسن
عمر الهادى وحرنكش
براء ودعاء
وعبد المنعم ومينا
وائل عباس وشهناز
اغلبهم قال كلمه
لكن كان الاكثر لباقه وبجد كان متحدث جيد هو مينا ذكرى
الندوه كانت فى المجمل رائعه
ورغم ان مقبلت الاستذ ابراهيم عيسى الاهم والاكثر روعه
الا انى اكتشفت جهلى بشاعره رائعه هى ايمان بكرى
بجد كان شعور رائع وصادم انى اسمع السيده الرائعه دى

كمان كنت سعيده بالابنودى واحمد بخيت
بجد كنت سعيده الكام ساعه دول

1 comment:

سارة درويش said...

لأ بجد انا بحسدك ، شوفتى ابراهيم عيسى واحمد بخيت وايمان بكرى فى يوم واحد .. بجد بجد بحسدك يا رؤى .. انا امنية حياتى اقابل ولو واحد منهم بس

انا شرفت بمقابلة الرائعة ايمان بكرى وكلمتها فى التليفون .. لكن احمد بخيت وابراهيم عيسى ما اتشرفتش لسة بمقابلتهم